יום רביעי, 19 בפברואר 2014

איקיוטק - מידע על מבצע הגבייה של איקיוטק

איקיוטק - על מבצע הגבייה של איקיוטק

איקיוטק - תוכן פרימיום דיגיטלי

מבצע גבייה

אייקיוטק עוסקת בייצור שיווק ומכירה של תוכן פרימיום דיגיטלי, במילים אחרות, מדובר בסרטונים, בשרותי מידע, תמונות, שירים, כתבות, מאמרים, קופוני הנחה וכדומה - מוצרים שמסופקים ללקוח באמצעות האינטרנט, או במחשב או בטלפון הנייד.
 
לפני עשור, אף אחד לא חשב שצריך לשלם על שיר או על תמונה שהורדנו מהאינטרנט, אבל לאט לאט, בזכות ארגונים שדואגים לזכויות יוצרים, הציבור הבין שגם על תוכן צריך לשלם. איקיוטק שיווקה בשנים האחרונות באמצעות האינטרנט מוצרי תוכן, שעליהם הסכימו הצרכנים לשלם סכום שבועי או חודשי קבוע, ויכלו בכל עת להתנתק מהשירות באמצעות שליחת הודעת ניתוק, תהליך שהוא הרבה יותר פשוט מההרשמה עצמה.
 
ההרשמה לשירות היא תהליך מורכב, המכיל חתימה דיגיטלית, בדיוק כמו זו שאנו חותמים כשאנו מורידים תוכנה חוקית, כשפותחים חשבון אימייל, וכדומה, בנוסף, אפשרנו תשלום באמצעות מכשיר המהווה אמצעי תשלום. התחייבות לתשלום בטלפון הנייד מחייבת חתימה נוספת באמצעות סיסמא שנשלחת לבעל הטלפון והוא מזין את הקוד באתר.
 
לצערנו, על אף שלקוחות רבים נהנו מהמוצרים והשירותים שקיבלו, חלק מהתשלומים לא כובדו, ואותם אנו גובים היום, לאחר שערכנו חישוב מדוייק בהתאם לחוזה שנחתם כדין עם הצרכן, חוב לגיטימי לגבייה בדיוק כמו כל חוב שנוצר מהורדת תוכן עליו הלקוח התחייב לשלם.
 
לעניין הזה, חשוב להזכיר שהחוקים הבינלאומיים, והחוקים שחוקקו בישראל תומכים בגבייה אגרסיבית בהרבה כנגד שימוש בתוכן מבלי לשלם לבעל הזכויות. כולנו מכירים את השוטרים של ארגון ה- BSA שבאים לעצור אותך בגלל שימוש בתוכנה לא חוקית, וכולנו גם מכירים את הספרית ששילמה מאה אלף שקל לאקו"ם כי היא השמיעה רדיו במספרה.
 
על אף האמצעים האגרסיביים המותרים, החלטנו שלא להשתמש בכח המוגזם לדעתנו, שמתיר החוק, ולגבות אך ורק את הסכום המקורי, בשלב ראשון. כמובן שככל שהסכום המקורי לא ישולם, ייתכן שנאלץ לחייב גם בעבור עלויות הגבייה והפרת זכויות יוצרים, דבר שבשלב זה אנו מעדיפים להמנע ממנו.
 
חשוב לומר, שהמחוקק לא מוציא מהכלל קטינים לעניין הפרת זכויות יוצרים או שימוש בשירותים. ברור לכולנו שהורדת סרט למחשב, תגרור אכיפה מאוד אגרסיבית נגד הורי הילד, וברור לנו ששיחה לחו"ל בתעריף מוגזם, תשולם על ידי ההורה גם אם הילד רק התקשר לחבר שהכיר בפייסבוק.
 
ככל שההורה מפקיד בידי הילד שלו מכשיר שבאמצעותו ניתן לבצע התחייבויות כספיות, כגון מכשיר טלפון נייד, אין להורה להלין אלא על עצמו כשהילד מבצע הורדות תוכן או משתמש בשירותים ללא תשלום כדין.
 
לאור טענות של חייבים, אשר לטענתם ביטלו את החיוב בכך שהודיעו לחברת הסלולר שהם מסרבים לשלם על התוכן שרכשו, חשוב להבהיר שהדבר דומה להודעה לחברת האשראי בבקשה שלא לשלם על מוצר שרכשת. הודעה כזו אינה לגיטימית ואינה גורעת מזכותנו לגבות את החוב. על פי התקנון, הפסקת השירות יכולה להיעשות אך ורק על ידי הודעה לאייקיוטק. גם החלפת אמצעי חיוב, כגון החלפת כרטיס אשראי או החלפת טלפון נייד אינה גורעת מזכותנו לגבות את החוב.
 
לסיכום, אנו מקווים כי המידע בעמוד זה סייע לך ותרם להבנת מקור החוב שנוצר. אם הנך חייב, וקורא שורות אלו, אנו מקווים כי תמצא לנכון להקדים ולשלם את חובך.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה